انواع بیماری های مثانه چیست و چگونه ایجاد می شود؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : دو شنبه 21 اسفند 1402
بازدید : 480
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


سه نوع شایع بیماری پروستات عبارتند از: التهاب پروستات (پروستاتیت)، بزرگ شدن غیر سرطانی پروستات (هیپرپلازی پروستات یا BPH) و سرطان پروستات. ممکن است فرد در طول زندگی خود یک یا چند مورد از این بیماری ها را تجربه کند.

انواع بیماری های پروستات کدامند؟ غده پروستات بخش مهمی از دستگاه تناسلی مردان است که عملکردهای زیادی دارد، از جمله تولید بخشی از مایع منی برای ذخیره و محافظت از اسپرم و تنظیم جریان ادرار.

بیماری پروستات به طور کلی در مردان مسن شایع تر است. علائم آن اغلب به صورت مشکل در ادرار کردن به دلیل کنترل ضعیف مثانه یا جریان ضعیف ادرار به دلیل بزرگ شدن غده پروستات ظاهر می شود. بهترین راه برای پیشگیری از این بیماری ایجاد سبک زندگی سالم و انجام معاینات دوره ای پروستات است. اگر سابقه خانوادگی بیماری های مختلف پروستات دارید یا بالای 50 سال دارید، این موارد را جدی بگیرید. در آینده با ما همراه باشید تا با علائم و روش های درمان بیماری غدد برون ریز مردان آشنا شویم.

انواع بیماری های پروستات کدامند؟

غده پروستات به اندازه یک گردو است و در زیر مثانه قرار دارد. یک لوله نازک به نام مجرای ادرار به ادرار و مایع منی اجازه می دهد تا از آلت تناسلی خارج شده و از غده پروستات عبور کند. مایع قلیایی تولید شده توسط غده پروستات به لقاح و حرکت اسپرم کمک می کند و مجرای ادرار و سایر ترشحات را در طول ارگاسم جدا می کند.

با گذشت زمان، پروستات دو مرحله رشد را طی می کند. اولین مورد هورمون های جنسی (تستوسترون) است که در دوران بلوغ توسط بیضه ها تولید می شود. این پروستات جهش یافته به طور متوسط ​​حدود 20 گرم وزن دارد. دومین جهش رشد زمانی شروع می شود که مردان در سن سی سالگی هستند.

در مراحل اولیه بیماری پروستات، ممکن است هیچ علامتی وجود نداشته باشد. به همین دلیل حدود 25 درصد از مردان بالای 55 سال (با افزایش 50 درصدی در سن 70 سالگی) از بیماری های شایع رنج می برند. اما علائم سرطان پروستات چیست؟

علائم بیماری های غده پروستات

اگر در ادرار کردن مشکل دارید یا نیاز به دستشویی رفتن زیاد دارید، به خصوص در شب، این نشانه بیماری پروستات است. سایر علائم و نشانه ها:

تخلیه ناقص مثانه پس از دفع ادرار.

احساس سوزش و درد

نیاز مکرر به ادرار کردن

وجود خون در ادرار یا مایع منی

قابلمه را بریزید

درد یا سفتی مکرر در قسمت تحتانی کمر، لگن، راست روده یا بالای ران

فیلتراسیون ادرار

وجود خون در ادرار در برخی موارد ممکن است علت دیگری داشته باشد. اگر موارد فوق اتفاق افتاد، حتما به پزشک مراجعه کنید.

علائم پروستات در مردان جوان

پروستات معمولاً یک غده کوچک و خاموش است که نقش مهمی در دستگاه ادراری و تولید مثل مردان دارد. با این حال، برخی از مردان در دهه 20 و 30 زندگی خود یک وضعیت دردناک به نام التهاب یا بزرگ شدن پروستات را تجربه می کنند. درد در ناحیه تحتانی شکم و کمر، احساس سوزش در هنگام ادرار و مشکل در دفع ادرار از مهم ترین علائم بیماری های پروستات در جوانان است.

چه زمانی برای بررسی علائم بیماری پروستات باید به فوق تخصص اورولوژی مراجعه کرد؟

اگر هر یک از این علائم را دارید، فورا به پزشک مراجعه کنید. هنگام درمان بیماری های سیستم ادراری و دستگاه تناسلی، توصیه می شود با یک اورولوژیست واجد شرایط ملاقات داشته باشید. برای راحتی کار می توانید در وب سایت پزشک مشترک شوید یا از مشاوره تلفنی اورولوژیست استفاده کنید.

انواع بیماری های پروستات

سه نوع شایع بیماری پروستات عبارتند از:

پروستاتیت یا التهاب غده پروستات

سرطان پروستات

بزرگ شدن پروستات

هیپرپلازی خوش خیم پروستات

اگرچه علل این بیماری ها متفاوت است، اما علائم آنها مشابه است. داشتن یکی از آنها خطر ابتلا به دیگری را کاهش نمی دهد و در برخی موارد، برخی از افراد دو نوع سرطان پروستات دارند. به همین دلیل مهم است که معاینه پروستات را به عنوان بخشی از برنامه فیزیکی سالانه خود بگنجانید.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com